Hoe kweek ik tulpen thuis? Ik heb tulpenbollen gehaald en een pot aarde kep se in het aarde gedaan so what now? Hoevaak mt k se water geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.4K

Het beste antwoord

De meeste bloembollen zijn voor de sier in huis niet zo geschikt. Door de warmte van verwarming, in de zon achter glas staan etc. groeien deze bollen vaak veel te snel waardoor het vaak op een teleurstelling uitloopt omdat je dan heel dunne schichtige sprietjes krijgt.

Wil je ze toch in huis hebben en laten bloeien, zet ze dan niet dichtbij een warmtebron als cv of kachel, of op een tafel waar regelmatig de zon door de ramen op schijnt.

Voor buiten hoef je er inderdaad zoals bovenstaand antwoord niet veel aan te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om thuis(binnen) tulpen te laten groeien heb je een speciale soort nodig.
Als je ze hebt geplant zet ze dan donker weg, en niet te warm,(garage of schuur, maar wel vorstvrij) anders krijg je veel blad en geen knop. Als ze knop hebben mag je ze in de kamer zetten.
Maarhet is heel lastig om ze goed te laten groeien, ik pak meestal gewoon bakjes tulpen die al in knop staan, die zijn er meestal in december

Voor de tulpen buiten, plant je ze in de tuin en wacht je rustig het voorjaar af